Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(103)
Forma i typ
Książki
(101)
Publikacje naukowe
(47)
Publikacje dydaktyczne
(35)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje informacyjne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(100)
wypożyczone
(4)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
(97)
Oddział dla dzieci- Wypożyczalnia
(4)
Filia Miejska- Wypożyczalnia
(3)
Biblioteka Główna - Czytelnia
(2)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(6)
Szuścik Urszula
(6)
Cytowska Beata (1964- )
(4)
Winczura Barbara (1969- )
(4)
Błeszyński Jacek (1963- )
(3)
Jaworska Anetta
(3)
Fuks Agata
(2)
Gajda Janusz (1933- )
(2)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(2)
Maurer Alicja
(2)
Nalaskowski Aleksander (1957- )
(2)
Plopa Mieczysław (1948- )
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Adamek Irena
(1)
Babicka-Wirkus Anna
(1)
Bauman Teresa ( -2017)
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Bernasiewicz Maciej
(1)
Bierońska Elżbieta
(1)
Blaschke Anna
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Bołtuć Iwona
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Chybicka Aneta
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Drozdowicz Jarema
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Dziadzia Bogusław
(1)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(1)
Fajfer-Kruczek Ilona
(1)
Falkiewicz-Szult Małgorzata
(1)
Franczyk Anna
(1)
Gajda Janusz
(1)
Gaweł Anna
(1)
Gintowt Małgorzata
(1)
Glej Sandra
(1)
Grzybowski Przemysław Paweł (1968- )
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Hejnicka-Bezwińska Teresa
(1)
Janicka Iwona (psycholog)
(1)
Jaworska Aneta
(1)
Jaworska Teresa
(1)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(1)
Jąder Mariola
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kalbarczyk Anna (1958- )
(1)
Kanios Anna
(1)
Karczewski Lech Tadeusz
(1)
Konieczna-Nowak Ludwika
(1)
Konopczyński Marek (1956- )
(1)
Konstanty Ignaciuk Barbara
(1)
Korczyński Stanisław (1940- )
(1)
Korzeniowska Wiesława (1939- )
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Kowalczuk-Walędziak Marta
(1)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(1)
Kołodziejczyk Anna (1972-2017)
(1)
Krajewska Katarzyna (nauki pedagogiczne)
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Kubicka Dorota
(1)
Kubinowski Dariusz (1962- )
(1)
Kulisiewicz Beata
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(1)
Kurzeja Anna
(1)
Kurzępa Jacek
(1)
Lach-Rosocha Jadwiga
(1)
Leppert Roman
(1)
Madalińska-Michalak Joanna (1965- )
(1)
Maćkowicz Jolanta
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Murzyn Andrzej (1955- )
(1)
Niewola Dorota
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Nowakowska-Siuta Renata (1970- )
(1)
Nęcka Edward (1953- )
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Oficyna Wydawnicza Impuls Wojciech Śliwerski
(1)
Ogonowska Agnieszka
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Olszówka Piotr
(1)
Opora Robert
(1)
Ostrach Zbigniew
(1)
Oszwa Urszula
(1)
Pankowska Dorota
(1)
Pastwa-Wojciechowska Beata (1965- )
(1)
Pawlak Piotr (psychologia)
(1)
Prokopiuk Włodzimierz
(1)
Radziwiłłowicz Wioletta
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Skafiriak Beata
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Skorupa Joanna
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Sowisło Maryla
(1)
Stawarski Andrzej
(1)
Sumiła Anita
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Szaga Hanna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(55)
2000 - 2009
(44)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(84)
1989-2000
(4)
Kraj wydania
Polska
(103)
Język
polski
(102)
Odbiorca
Studenci
(27)
Nauczyciele
(11)
Pedagodzy
(11)
Psycholodzy
(10)
Rodzice
(5)
Logopedzi
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Terapeuci
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Socjolodzy
(2)
Dzieci
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Lekarze
(1)
Młodzież
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psychiatrzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Wolontariusze
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(13)
Nauczanie początkowe
(11)
Pedagogika
(11)
Wychowanie przedszkolne
(10)
Metody nauczania
(8)
Uczniowie
(7)
Pedagogika resocjalizacyjna
(6)
Rodzina
(6)
Dzieci
(5)
Nauczyciele
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Psychoterapia
(4)
Wychowanie
(4)
Antropologia społeczna
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Korekcja mowy
(3)
Metodologia
(3)
Nauczanie
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Socjologia
(3)
Szkolnictwo
(3)
Wychowanie do wartości
(3)
Adopcja
(2)
Antropologia filozoficzna
(2)
Arteterapia
(2)
Autyzm
(2)
Czytanie
(2)
Dziecko chore
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Historia
(2)
Język polski
(2)
Komunikacja wspomagająca
(2)
Mowa
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Młodzież
(2)
Młodzież trudna
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pisanie
(2)
Rodzice
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Więźniowie
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Agresywność
(1)
Alkoholizm
(1)
Animaloterapia
(1)
Anoreksja
(1)
Antropologia
(1)
Antypedagogika
(1)
Asystenci osób niepełnosprawnych
(1)
Badania
(1)
Bulimia
(1)
Choroba - terapia
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Choroby metaboliczne
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dogoterapia
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dyskryminacja
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dysortografia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Filmoznawstwo
(1)
Filozofia
(1)
Filozofia kultury
(1)
Fonetyka
(1)
Fonologia
(1)
Gajda, Janusz (1933- )
(1)
Gerontologia
(1)
Globalizacja
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Herbart, Johann Friedrich (1776-1841)
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Jakość życia
(1)
Kara pozbawienia wolności
(1)
Kinezyterapia
(1)
Kobiecość
(1)
Kobieta
(1)
Komunikologia
(1)
Temat: czas
2001-
(13)
1989-2000
(8)
1945-1989
(5)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Chocznia (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Niemcy
(1)
Wadowice (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Warmińsko-mazurskie, województwo
(1)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(40)
Opracowanie
(11)
Poradnik
(7)
Podręczniki akademickie
(6)
Monografia
(5)
Podręczniki
(5)
Materiały konferencyjne
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Encyklopedia
(1)
Esej
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Poradniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Rysunki
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(37)
Socjologia i społeczeństwo
(20)
Psychologia
(17)
Medycyna i zdrowie
(14)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
103 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na grzbiecie akronim serii: PNiP.
Książka Ewy Wysockiej jest w swojej treści upomnieniem się o nabywanie jak najwyższych standardów profesjonalizmu w pracy pedagoga czy/i nauczyciela, by podobnie, jak ma to miejsce w innym zawodzie publicznego zaufania, jakim jest lekarz – przede wszystkim nie szkodzić, nie skrzywdzić wychowywanej czy kształconej jednostki, by nie degradować narodowej kultury, tożsamości wyznaniowej czy ponadczasowych wartości w naszym życiu. Do tego potrzebny jest warsztat rzetelnego i uczciwego badacza, diagnosty, który pedagodzy muszą zdobyć i nieustannie rozwijać przez cały okres swojej aktywności społeczno-zawodowej, misyjnej czy naturalnej w roli rodziców, jeśli chcą trafnie dobierać środki, metody, formy i techniki wychowawczego wpływu /wspierania rozwoju człowieka. Jest to pierwsza tego typu rozprawa w naszym kraju - w porównaniu z podręcznikiem Bolesława Niemierko pt. Diagnostyka edukacyjna (Warszawa 2009) nastawionym wyłącznie na diagnostykę edukacyjną w przestrzeni szkolnej, której autorka ujmuje podstawy teoretyczno–metodologiczne procesu diagnozy pedagogicznej w tak szerokim, kompleksowym i systematycznym ujęciu. Tym większe więc należą się słowa uznania dla Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN, że zechciał włączyć do znakomitej serii autorskich monografii publikację, która jest fundamentalna dla pedagogów i nauczycieli, jeśli ich kompetencje są wzbogacone o specyficzną wiedzę i umiejętności poznawania wychowanków/ uczniów w sposób maksymalnie adekwatny do ich osobistych i środowiskowych warunków życia. [...]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.012 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest próbą opracowania zagadnień związanych z kompetencjami kreatywnymi nauczyciela wczesnej edukacji dziecka. Czy rzeczywiście – jak pyta D. Klus-Stańska – zniewolony administracyjnie i biurokratycznie nauczyciel zrzuca z siebie odpowiedzialność za wychowawczą i kształceniową rzeczywistość szkolną? Odpowiedź na to pytanie jest ważna, gdyż kompetencje nauczyciela decydują o przebiegu procesu edukacyjnego, o charakterze działań nie tylko jego samego, ale i uczniowskich. Stanowią bowiem kontekst kształtowania się takich samych kompetencji u podopiecznych...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie bez powodu Anna Babicka-Wirkus za swą dysertację Respektowanie prawa do autoekspresji a rytuały oporu gimnazjalistów otrzymała w 2013 r. Nagrodę Rzecznika Praw Dziecka za najlepszą rozprawę doktorską badającą zagadnienia praw dziecka. Tytułowa kategoria rytuału, stanowiąca zaraz oś konstrukcyjną i myślową najnowszej książki badaczki – Uczeń (nie) biega i (nie) krzyczy – niezwykle rzadko pojawia się pedagogicznej literaturze przedmiotu, kojarząc się raczej z antropologią czy, szerzej, z kulturoznawstwem w ogóle. Tymczasem to właśnie w jednej z najsilniej uregulowanych instytucji, jaką bez wątpienia jest szkoła, Babicka-Wirkus dostrzega znakomite pole dla wszelkich form autoekspresji oraz oporu. Opór nie zaistnieje bez zakazu, szkoła zbyt (jeśli można ten przymiotnik stopniować) demokratyczna nigdy nie wychowa krytycznej indywidualności, nie wykrzesa nonkonformizmu z uśpionych umysłów. Babicka-Wirkus upomina się w swej książce o rozszerzenie i uzupełnienie spojrzenia na szkołę: już nie tylko jako na utrwalony w stereotypach ponury moloch, rodem z pamiętnej piosenki Pink Floyd, lecz także jako na kuźnię przyszłych rewolucjonistów, indywidualności, które będą w stanie zmienić zastany porządek i dopasować go do nowych potrzeb.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seminaria Metodologii Pedagogiki / Polskie Towarzystwo Pedagogiczne)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.012 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem niniejszego tomu jest przybliżenie czytelnikowi niżej wymienionych sfer pop-kultury, które nie tylko dają nam możliwość oderwania się od rzeczywistości, lecz są również formą interakcji z nią i próbą włączenia nas samych do dyskursu codzienności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci- Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Teatr (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowany tom, poruszający zagadnienie alternatywnych i wspomagających metod komunikacji, powstał dzięki ogromnemu zaangażowaniu wybitnych specjalistów, praktyków i teoretyków takich dziedzin, jak komunikacja interpersonalna, neuropsychologia, logopedia oraz komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC). Ważnym przesłaniem publikacji jest przekazanie skutecznego instrumentu rehabilitacji psychologicznej. Bez komunikowania się z dziećmi i młodzieżą w normie trudno mówić o ich rozwoju intelektualnym, poczuciu własnej wartości, a także rozwoju emocjonalnym. W przypadku niepełnosprawności komunikowanie się jest podstawowym warunkiem pozyskiwanych zmian rozwojowych. Tę tezę uzasadniono w prezentowanej pracy. Problematyka komunikacji alternatywnej już od wielu lat znajduje się w centrum zainteresowania teoretyków i praktyków zajmujących się zagadnieniami edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych, dodatkowo obarczonych trudnościami w sferze porozumiewania się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.811/.815 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyd. 1. pt.: Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem : teoria, metodyka, przykłady.
Jacek Błeszyński : Uwarunkowania efektywnego oddziaływania terapeutycznego w pracy z osobami autystycznymi; Ewa Pisula : Wczesne wykrywanie autyzmu i efekty wczesnej terapii; Lucyna Bobkowicz-Lewartowska : Dylematy związane z terapią behawioralną stosowaną wobec osób autystycznych; Małgorzata Sekułowicz : Metoda Integracji Sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci z autyzmem; Ewelina Jutrzyna : Dziecko autystyczne w kręgu muzyki; Ewa Żurawska-Seta, Roman Seta : Muzykoterapia w pracy z dzieckiem autystycznym; Luiza Małgorzata Bożek : Metoda Knillów z elementami stymulacji polisensorycznej w terapii dzieci autystycznych; Jacek Błeszyński : Wykorzystanie metody Ruchu Rozwijającego w terapii dziecka z głębokimi deficytami rozwojowymi -autystycznego; Katarzyna Wysocka : Metoda Dobrego Startu w pracy z dziećmi autystycznymi ; Ewelina Wegnerowska : Metoda Felicie Affolter ; Krzysztof Kucharski: Metoda Stymulowanych Seryjnych Powtórzeń Ćwiczeń (SSP)- - Zbigniewa Szota; Jacek Błeszyński, Lucyna Błeszyńska : Wybrane metody wykorzystywane w pracy z dzieckiem autystycznym i z głębokimi zaburzeniami rozwoju; Mariola Szczepańska: Program autorski i jego miejsce we współczesnej edukacji dzieci ze specyficznymi potrzebami. [k]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616.896 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Całość podzielona jest na dwie części. Część pierwsza, zatytułowana Czynniki biologiczne, osobowościowe i społeczne jako predyktory zaburzeń w zachowaniu dzieci i młodzieży, obejmuje osiem tekstów. Jednym z tekstów jest opracowanie Danuty Boreckiej-Biernat poświęcone roli czynników osobowościowych w kształtowaniu strategii zadaniowej i obrony w postaci agresywnego reagowania na trudności oraz unikania konfrontacji z trudnościami przez dorastających. Na część drugą, zatytułowaną Formy pomocy dzieciom i młodzieży w zapobieganiu i redukowaniu zaburzeń w zachowaniu, składają się cztery artykuły. Grażyna Poraj podejmuje refleksję nad planowaniem i realizowaniem działań profilaktycznych oraz interwencyjnych zmierzających do redukowania agresji, poprzedzoną diagnozą czynników odpowiedzialnych za wystąpienie agresji u młodego człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.922.7/.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mutyzm wybiórczy : poradnik dla rodziców, nauczycieli i specjalistów / Maria Bystrzanowska. - Wydanie 5. poprawione i uzupełnione. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2019. - 172 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Z satysfakcją informujemy, że po półtora roku od premiery książki Mutyzm wybiórczy – poradnik dla rodziców, nauczycieli i specjalistów, która miała miejsce 8 czerwca 2017 roku, nakład czterech poprzednich jej wydań jest już wyczerpany. Wszystkie dotychczasowe nakłady, co rzadko się zdarza w tego typu publikacjach, rozchodziły się w ciągu kilku tygodni. Zaraz po ukazaniu się książki na rynku Autorka otrzymała wiele sygnałów od Czytelników, nie tylko od rodziców dzieci z mutyzmem wybiórczym, lecz także od specjalistów i nauczycieli z całego kraju oraz z zagranicy, z których jednoznacznie wynikało, że opracowanie było bardzo potrzebne i zostało bardzo pozytywnie przyjęte.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.922.7/8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwój wiedzy i zmieniające się społeczne role związane z funkcjonowaniem mężczyzn i kobiet pozwoliły zmienić historyczne poglądy na temat przynależności do konkretnej płci. Dowodem na postęp w tej dziedzinie jest wprowadzenie do języka nauki pojęcia „rodzaju”, podkreślającego różnice społeczne, i odróżnienie go od biologicznie definiowanej płci. Prezentowana pozycja ma charakter interdyscyplinarny - analizuje problematykę rodzaju z różnych perspektyw: psychologicznej, penitencjarnej, socjologicznej i religioznawczej. Publikacja opisuje wątki psychologii rodzaju i w zamierzeniu jest pracą obiektywną, rzetelną i bezstronną, opartą na naukowych badaniach ilościowych i jakościowych oraz na dogłębnej analizie dostępnej literatury przedmiotu. Takie podejście zapewnia bezstronność analizy tematu i pomaga w wieloaspektowym zrozumieniu tego wielowątkowego, fascynującego, emocjonującego i często trudnego zagadnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9-05 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na grzbiecie akronim serii: PNiP.
Pedagogika społeczna. Zarys problematyki Mariusza Cichosza ma charakter specjalny: jest to kompleksowy podręcznik, a może raczej monografia tej jednej z bardziej dziś rozpoznawalnych subdyscyplin pedagogicznych. Podzielone na cztery zasadnicze części, opracowanie to daje wiedzę potrzebną nie tylko studentom nauk społecznych; ujęcie historyczne pedagogiki społecznej, rodzące się w jej łonie teorie i koncepcje, wpływ środowiska wychowawczego oraz współczesne jej konteksty stanowią klucz czy może raczej: podwaliny służące zrozumieniu nauk społecznych oraz samej pedagogiki. Zadanie to tym łatwiejsze, że od samego początku pedagogika społeczna wyróżniała się na tle nauk pokrewnych wyraźnie sprecyzowaną metodologią i przedmiotem badań, niemniej zebranie całości blisko stuletniej historii pedagogiki społecznej w połączeniu z wnikliwą analizą jej obecnej postaci, czyni z publikacji Mariusza Cichosza pozycję ważną, bez wątpienia potrzebną i – co najważniejsze – od teraz dostępną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.013 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka została przygotowana przez specjalistów różnych dziedzin – lekarzy, psychologów, pedagogów, logopedów, fizjoterapeutów. Przybliża wiele zagadnień, przede wszystkim diagnozę i terapię zaburzeń rozwojowych, głównie o podłożu genetycznym i metabolicznym, nieznane, rzadkie choroby wieku dziecięcego lub rozpoczynające się w dzieciństwie, nieprawidłowości rozwojowe i choroby, które prowadzą do niepełnosprawności. Poruszana w książce problematyka jest obszerna i oparta o aktualne badania naukowe oraz obowiązującą literaturę przedmiotu. Może stanowić źródło wiedzy dla studentów pedagogiki, psychologii, fizjoterapii i medycyny.
Książka została przygotowana przez specjalistów różnych dziedzin – lekarzy, psychologów, pedagogów, logopedów, fizjoterapeutów. Przybliża wiele zagadnień, przede wszystkim diagnozę i terapię zaburzeń rozwojowych, głównie o podłożu genetycznym i metabolicznym, nieznane, rzadkie choroby wieku dziecięcego lub rozpoczynające się w dzieciństwie, nieprawidłowości rozwojowe i choroby, które prowadzą do niepełnosprawności. Poruszana w książce problematyka jest obszerna i oparta o aktualne badania naukowe oraz obowiązującą literaturę przedmiotu. Może stanowić źródło wiedzy dla studentów pedagogiki, psychologii, fizjoterapii i medycyny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616, Magazyn 71752 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Psychospołeczne aspekty przewlekłej choroby somatycznej dziecka - perspektywa ekologiczna; 2. Przewlekła choroba dziecka w aspekcie realizacji zadań życiowych jednostki i rodziny; 3. Wpływ przewlekłej choroby dziecka na funkcjonowanie w roli ojca; 4. Alergia pokarmowa u dzieci - przyczyny, objawy i skutki; 5. Mukowiscydoza - obawy i nadzieje; 6. Wybrane zagadnienia psychosomatyczne w nieswoistych zapaleniach jelit u dzieci; 7. Problemy psychospołeczne i medyczne dzieci z zespołem Downa w procesie wczesnej interwencji w świetle piśmiennictwa i własnych badań naukowych; 8. Wybrane aspekty funkcjonowania dziecka chorego na toczeń rumieniowaty układowy; 9. Dzieci i młodzież z chorobą nowotworową - wybrane zagadnienia; 10. Zespół Gillesa de la Tourette'a - obraz kliniczny zaburzeń i ich wpływ na funkcjonowanie dziecka; 11. Neuropsychologiczne aspekty nadpobudliwości psychoruchowej u dzieci; 12. Dziecko nadpobudliwe psychoruchowo. Dylematy diagnostyczne; 13. Mała Mulan - historia dziewczynki, której nikt nie rozumiał...Wpływ procesu chorobowego na pojawienie się symptomów zaburzeń związanych z lękiem społecznym; 14. Dziecko chore na złość. Studium indywidualnego przypadku małej Eris; 15. Zaburzenia biorozwojowe u dziecka z wadą słuchu; 16. Zaburzenia emocjonalne dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym jako pierwotne i wtórne skutki uszkodzenia mózgu; 17. Jak funkcjonuje mózg dzieci z autyzmem? Neurobiologiczne ścieżki zaburzeń autystycznych; 18. Piętno cierpienia. Choroby u dzieci głęboko wielorako niepełnosprawnych; 19. Dziecko niedostosowane społecznie wobec choroby; 20. Aspekty kliniczne i psychologiczne zaburzeń karmienia u niemowląt i małych dzieci; 21. Od jedzenia do mówienia . Problemy związane z karmieniem dziecka chorego; 22. Choroby uwarunkowane genetycznie a wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się; 23. Profilaktyka prozdrowotna wobec uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w Zasadniczej Szkole Zawodowej nr 14 przy SOSW nr 11 we Wrocławiu; 24. Empatia - wspieranie rozwoju czy wyręczanie? Praca nauczyciela małego dziecka w grupach integracyjnych. [AW]
Publikacja została pomyślana w taki sposób, aby mogli z niej skorzystać zarówno specjaliści, jak i ci, którzy nimi nie są. Na początku znajdziemy w książce treści ogólnie traktujące tematykę choroby dziecięcej o skomplikowanym przebiegu. W dalszej części publikacji dokonano szczegółowej analizy wybranych jednostek chorobowych (m. in. mukowiscydoza, nieswoiste zapalenie jelit, zespół Downa, toczeń rumieniowaty układowy, choroba nowotworowa, zespół Gillesa de la Tourette’a, nadpobudliwość psychoruchowa, lęki społeczne, wada słuchu, uszkodzenia mózgu, autyzm) oraz zaproponowano konkretne oddziaływania wobec chorych dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja zawiera przegląd metod, technik i narzędzi pozwalających na zdiagnozowanie dysfunkcyjności rozwoju dziecka w różnych obszarach życia, będąc jednocześnie wprowadzeniem w problematykę oddziaływań terapeutycznych w różnego typu nieprawidłowościach. Przedstawione propozycje nie są gotowymi receptami na rozwiązanie wszystkich problemów dzieci z zaburzeniami w rozwoju, jednak mogą być inspiracją dla planowania i realizowania działań wspomagających prawidłowy rozwój.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wczesna interwencja logopedyczna to kolejny tom z serii podręczników akademickich Logopedia XXI Wieku. W ostatnich latach nastąpił wzrost zainteresowania problematyką wczesnej interwencji logopedycznej, czego jedną z przyczyn stały się regulacje prawne, stwarzające możliwości zatrudniania logopedów, specjalizujących się w diagnozie i terapii dziecka od okresu noworodkowego. Przygotowana pozycja jest kierowana do osób, które tematyką tą są zainteresowane i chciałyby poszerzyć swoją wiedzę na temat etiologii zaburzeń rozwojowych, ich charakterystyki oraz przebiegu, a także metod pracy stosowanych w szeroko pojętej terapii tej najmłodszej grupy logopedycznych podopiecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy książki - wybitne autorytety w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży - przedstawiają własne, oparte na wieloletnim doświadczeniu ujęcia zaburzeń klinicznych i terapii, odnosząc się do wielu sfer funkcjonowania dziecka: poznawczej, emocjonalnej, behawioralnej i społecznej. W zajmujący sposób opisują ogromne postępy, jakie dokonały się w zakresie terapii dzieci i adolescentów, metody poznawcze terapii poszczególnych zaburzeń oraz obiecujące skutki zastosowania tych metod. Książka ta jest jedną z nielicznych prac integrujących badania i teorię z przykładami klinicznymi. Tym samym wypełnia ona zasadniczą lukę w literaturze szkoleniowej dla psychologów i psychoterapeutów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.922.7/.8 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej